Osztályblog NLG 12.a(2020/21)

Osztályblog NLG 12.a(2020/21)

Magyar_GYÉ

2020. március 16. - Huzián Péter

04. 26-30.

Kedves 12. A osztály!

Hát, itt tartunk. A héten életetek utolsó magyarórái következnek. Szeretnék még veletek ismételni, rendszerezni, az érettségi feladattípusairól  (sokadjára) beszélni.

Feladatok a véghajrában:

  • Szövegértést gyakorolni
  • Átnézni az egy mű elemzésének, összehasonlításnak a szempontjait
  • Átlapozni a tankönyveket, szöveggyűjteményeket, vagy Zanza videókat nézni
  • Szerzők elhelyezése térben, időben
  • Stílusirányzatok hatása, kortársak
  • A legfontosabb alkotók pályaképe, műveik felelevenítése

Senki se ijedjen meg, ha úgy érzi: nem tud semmit! Ez ilyenkor teljesen természetes! :)

 

04.19-23.

Kedves 12. A!

Kedden a próbaérettségi  tapasztalatait beszéljük meg, csütörtökön szövegértési feladatokat gyakorolunk. Az alábbi videó az összehasonlító elemzéshez nyújt segítséget.

A szokott ídőben találkozunk a Teamsben!

 

A szokott ídőben találkozunk a Teamsben!

 

04.12-16.

Kedves 12. A!

Kedden próbaérettségit írunk, a megbeszéltek szerint. 9 órakor feltöltöm a feladatokat. Jó munkát kívánok! Csak nyugodtan, átgondoltan! :)

Csütörtökön a próbaérettségi általa nem választott feladatait oldja meg mindenki, gyakorlásként.

A szokásos időben a Teamsben találkozunk!

 

04.07-09.

Kedves 12. A!

A csütörtöki dupla órán folytatjuk  az ismerkedést Pilinszky János életművével.

Tk.: 126-127.

Szgy.: 297-306.

A Teamsben találkozunk! Ne feledkezzetek meg a beadandókról (Radnóti- témakör kidolgozása), valamint a szóbeli témakörök folyamatos tanulásáról! Jó munkát kívánok! Akinek kérdése van, keressen, kérdezzen! Ügyesek vagytok, most már csak önfegyelem kérdése, hogy mindenki kitartson és komolyan készüljön otthon is! Az irodalom és nyelvtan tételt tessék felmondani felelet formájában anyukátoknak, a kutyának, macskának,...! :)

   

03.29-03. 31.

Kedves 12. A!

A keddi dupla órán folytatjuk Weöres Sándor költészetébe a betekintést, majd Pilinszky János életművével ismerkedünk.

A Teamsben találkozunk! Ne feledkezzetek meg a beadandókról (Radnóti- témakör kidolgozása, Kosztolányi novellájának értelmezése), valamint a szóbeli témakörök folyamatos tanulásáról, hangos felmondásáról!

A tavaszi szünetre (a tanulás mellett) kellemes kikapcsolódást kívánok, és boldog ünnepeket!

  

03. 22-26.

Kedves 12. A!

A keddi dupla órán folytatjuk Örkény István  egyperces novelláinak  megismerését, majd Weöres Sándor költészetébe tekintünk be.

A csütörtöki órákon két nyelvtan témakörrel fogunk foglalkozni:

  • Stílusrétegek – a hivatalos stílus jellemzői
  •  A képszerűség stíluseszközei az irodalmi nyelvben, egyszerűbb szóképek és alakzatok

A Teamsben találkozunk! Ne feledkezzetek meg a beadandókról (Radnóti- témakör kidolgozása, Kosztolányi novellájának értelmezése), valamint a szóbeli témakörök folyamatos tanulásáról, hangos felmondásáról! Mindent a minél sikeresebb érettségiért, most már a célegyenesben vagyunk, kitartás!

  

Kedves 12. A!

A keddi dupla órán először a szövegértési feladatot beszéljük meg, majd, Örkény István pályájával, az egyperces novella műfajával fogtok megismerkedni.

A csütörtöki órákon 3 nyelvtan témakörrel fogunk foglalkozni:

  • . A szöveg szerkezete, jelentése
  • Az intertextualitás
  • Szövegtípusok és szövegfajták

A Teamsben találkozunk! Ne feledkezzetek meg a beadandókról (Radnóti- témakör kidolgozása, Kosztolányi novellájának értelmezése), valamint a szóbeli témakörök folyamatos tanulásáról, hangos felmondásáról! Mindent a minél sikeresebb érettségiért, most már a célegyenesben vagyunk, kitartás!

 

 2021. 03.08-03. 12.

Kedves 12. A!

A keddi dupla órán folytatjuk a  ’Radnóti Miklós verseii, idill és haláltudat megjelenése költészetében’ témát.

  • A la recherche.
  • Levél a hitveshez
  • Erőltetett menet
  • Razglednicák

Tk.:  74-75.

Szgy.: 186-191.

A csütörtöki órákon egy  különleges irodalom témakörrel fogunk foglalkozni:

  • Shakespeare: Rómeó és Júliája Franco Zeffirelli és Baz Luhrmann feldolgozásában

https://videa.hu/videok/kreativ/romeo-es-julia-gEzQR8SV1gy7zAiZ

https://videa.hu/videok/film-animacio/romeo-es-julia-1968-franco-zeffirelli-QTsb2724R8SMvdoF

 

 2021. 03.01-03. 05.

Kedves 12. A!

A keddi dupla órán témánk Radnóti Miklós eclogái, idill és haláltudat megjelenése költészetében

  • A la recherche.
  • , 7. ecloga

Tk.:  74-75.

Szgy.: 186-191.

Kedden hallgatjuk meg az elmaradt feleleteket is...

A csütörtöki órákon egy irodalom és egy nyelvtan témakört elevenítünk fel.

Ezek:

  • Kosztolányi Dezső számvetéslírája
  • A mondat fogalma, csoportosítása, fajtái

 2021. 02.22-26.

Kedves 12. A!

A keddi dupla órán témánk Radnóti Miklós élete, pályája, korai költészete.

  • Egyszerűsödés és klasszicizálódás : Mint a bika, Járkálj csk, halálraítélt...
  • Szerelmi líra : Tétova óda

Az irodalomkönyvet és szöveggyűjteményt készítsétek elő!

 

Csütörtökön sor kerül a legutóbb átvett 5 irodalom - témakör számonkérésére.

  • Móricz Zsigmond novellái
  • A személyes lét válsága József Attila költészetében
  • Betegség- és haláltudat megjelenítése Babits Mihály lírájában
  • Az elbeszélésmód sajátosságai Tóth Krisztina Pixel című novelláskötetében
  • Ady Endre háborúellenes költészete

 

A feleletek sorrendje:

12-12 óra 10: Samy, Krisztián, Csaba, Krisztofer,

12 óra 10-től 12 óra 20-ig: Tamás, Ancsi, Edina, Panni, Mesi

12 óra 20-tól 12 óra 30-ig:  Anna, Balázs, Ricsi, Dominik, Kata

12 óra 30-12 óra 40-ig: Niki, Réka, Gábor, Angéla

12 óra 40-tól 12 óra 50-ig: Andor, Liza, Kevin, Evelin

12 óra 50-től 13 óráig: Viki, Ivett, Marci, Botond

Hívni foglak benneteket! Jó felkészülést! Várom a tankönyvi jegyzetek és összehasonlító elemzés feltöltését.

Aki már felelt, vagy várakozik, tanulja a memoritereket!

 

 

2021. 02. 15-19.

Kedves 12. A!

A keddi dupla órán József Attila számvetés verseivel fogunk foglalkozni.

Ezek a következők:

  • Tudod, hogy nincs bocsánat
  • Talán eltünök hirtelen ...
  • Karóval jöttél...
  • Íme, hát megleltem hazámat...

Az irodalomkönyvet és szöveggyűjteményt készítsétek elő!

Tk.: 64-65.

Szgy.: 136-142.

A csütörtöki órákon egy irodalom és egy nyelvtan témakört elevenítünk fel.

Ezek:

  • Betegség- és haláltudat Babits Mihály lírájában
  • A szófaji rendszer

Anyagot töltök fel a Teamsbe, az óra kezdetére nyissátok meg a dokumentumokat!

https://zanza.tv/irodalom/klasszikus-modernseg-realizmus-naturalizmus-szimbolizmus-impresszionizmus-szecesszio-11

2021. 02. 07-11.

Kedves 12. A!

A keddi dupla órán József Attila szerelmi lírájával fogunk foglalkozni.

Ezek a következők:

  • Ringató
  • Óda
  • Gyermekké tettél
  • Flórának

Az irodalomkönyvet és szöveggyűjteményt készítsétek elő!

Tk.: 54-55.

Szgy.: 136-142.

A csütörtöki órákon egy irodalom és egy nyelvtan témakört elevenítünk fel.

Ezek:

  • Ady Endre háborúellenes költészete
  • A morfémák (szóelemek)

Anyagot töltök fel a Teamsbe, az óra kezdetére nyissátok meg a dokumentumokat!

https://zanza.tv/irodalom/klasszikus-modernseg-realizmus-naturalizmus-szimbolizmus-impresszionizmus-szecesszio/ady-2

 

 2021. 02.01-05.

Kedves 12.A!

A keddi dupla órán József Attila táj- és gondolati költészetével fogunk foglalkozni.

Ezek a következők:

  • A város peremén
  • A Dunánál
  • Eszmélet

Az irodalomkönyvet és szöveggyűjteményt készítsétek elő!

Tk.: 54-55.

Szgy.: 136-142.

A csütörtöki órákon témazáró feleltetés lesz, a legutóbb átvett 5 nyelvtan témakörből.

Ezek:

  • A nyelvújítás
  • A nyelv mint jelrendszer
  • A nyelv vízszintes és függőleges tagolása
  • Az információs társadalom hatása a nyelvhasználatra
  • A magyar helyesírás sajátosságai

A számonkérés tervezett időpontja:

12-12 óra 10: Angéla, Viki, Ivett, Marci, Botond

12 óra 10-től 12 óra 20-ig: Tamás, Ancsi, Edina, Panni, Mesi

12 óra 20-ig: Roderik, Anna, Balázs, Ricsi

12óra 20-12 óra 30-ig: Krisztofer, Niki, Réka, Dominik

12 óra 30-tól 12 óra 40-ig: Andor, Liza, Kevin, Evelin

Hívni foglak benneteket! Kérem, mindenki kapcsolja be a kameráját a felelet időtartamára! Akinek ez nem lehetséges, jöjjön be az iskolába, vagy menjen át egy osztálytársához!

Aki már felelt, vagy várakozik, jegyzetelje a József Attila témakört a tankönyvből, vagy foglalkozzon a kiadott szövegalkotási feladattal!

 

. 01. 25- 29.

Kedves 12.A!

A keddi dupla órán József Attila tájverseit fogjuk elemezni.

Ezek a következők:

  • Holt vidék
  • Külvárosi éj
  • Téli éjszaka
  • A város peremén

Az irodalomkönyvet és szöveggyűjteményt készítsétek elő!

Tk.: 54-55.

Szgy.: 136-142.

https://zanza.tv/irodalom/kesomodernseg/jozsef-attila-versei-kotodes-temajaban

A csütörtöki órákon a Móricz Zsigmond novellisztikája, valamint A magyar helyesírás sajátosságai című tételekhez kapcsolódó tananyagokat  elevenítjük fel.

https://suliklub.hu/wp-content/uploads/2019/10/06.-a-magyar-helyesiras-rendszerszerusege.pdf

 

 

2021. 01. 18- 22.

    1. Kedves 12.A!

      A keddi dupla órán József Attila korai költészetével ismerkedünk. Az irodalomkönyvet és szöveggyűjteményt készítsétek elő! Ekkor hallgatjuk meg Csaba és Krisztofer elmaradt feleletét, illetve azokat, akik az 1-5. irodalomtétel – feleletüket javítani szeretnék.

      Tk.: 52-53.

      Szgy.: 121-135.

      https://zanza.tv/irodalom/kesomodernseg/jozsef-attila-versei-kotodes-temajaban

      A csütörtöki órákon Az elbeszéléstechnika sajátosságai Tóth Krisztina Pixel című novellakötetében, valamint Az információs társadalom hatása a nyelvhasználatra című tételeket vesszük.

    2. 01. 11- 15.

    Kedves 12.A!

    A keddi dupla órán József Attila költészetével ismerkedünk. Az irodalomkönyvet és szöveggyűjteményt készítsétek elő!

    Tk.: 50-53.

    Szgy.: 121-126.

    https://prezi.com/2tgsfkitexrj/jozsef-attila/

    Témazáró felelés az 6-10. irodalomtételből.

    Tervezett időrend:

    11 óra 50-12. óra: Csaba, Kata, Krisztián, Samy, Gábor

    12-12 óra 10: Angéla, Viki, Ivett, Marci, Botond

    12 óra 10-től 12 óra 20-ig: Tamás, Ancsi, Edina, Panni, Mesi

    12 óra 20-ig: Roderik, Anna, Balázs, Ricsi

    12óra 20-12 óra 30-ig: Krisztofer, Niki, Réka, Dominik

    12 óra 30-tól 12 óra 40-ig: Andor, Liza, Kevin, Evelin

    Hívni foglak benneteket!

    Aki már felelt, vagy várakozik: érettségi szövegértés feladatot gyakorol. https://dload-oktatas.educatio.hu/erettsegi/feladatok_2020osz_kozep/k_magyir_20okt_fl.pdf

    A feleletek után nyelvtanóra lesz. 13 óra 20 percig. Téma: Az információs társadalom hatása a nyelvhasználatra

    Keddig várom a házi dolgozatok beadását. Jó munkát kívánok!

     

    12. 14. - 12.18.

    Kedves 12.A!

    Küldöm a heti tanulnivalókat, feladatokat:

    Irodalom:

    Németh László Iszony című regény elemzése

    A film megtekintése, elemzése

    Mikszáth Kálmán romantikus- realisztikus elbeszélései

     (érettségi tétel)

    Nyelvtan:

    Nyelvváltozatok, a nyelv társadalmi és területi rétegződése (érettségi tétel) 12. osztályos nyelvtankönyv: tk.: 49-55.

    Szép napokat, jó egészséget nektek és családotoknak!

     

    12.07.- 12. 11.

    Kedves 12.A!

    Küldöm a heti tanulnivalókat, feladatokat:

    Irodalom:

    Németh László élte, az Iszony című regény elemzése

    Tk.: 98-100. o

    Filmváltozat:

    https://videa.hu/videok/film-animacio/iszony-1965-kiss-manyi-latinovits-kallai-ferenc-zoltan-vH8MoemnBzoMEsjk

     Madách: Az ember tragédiája (érettségi tétel)

     

    Nyelvtan: 

    Nyelvváltozatok, a nyelv társadalmi és területi rétegződése (érettségi tétel) 

    1. osztályos nyelvtankönyv: tk.: 49-55.

    Szép napokat, jó egészséget nektek és családotoknak!

     

    11.30.- 12. 03.

    Kedves 12.A!

    Küldöm a heti tanulnivalókat, feladatokat:

    Irodalom:

    Márai Sándor: Halott beszéd

                  Mennyből az angyal Sz.gy. 216-219.

    Németh László élete, pályája

    A francia szimbolizmus (érettségi tétel)

    https://zanza.tv/irodalom/klasszikus-modernseg-realizmus-naturalizmus-szimbolizmus-impresszionizmus-szecesszio/az

    Nyelvtan:

    A nyelv mint nyelvrendszer, nyelvi jelek (érettségi tétel)

    (Anyag Teamsben feltöltve.) 

    Szép napokat, jó egészséget nektek és családotoknak! 

     

    2020.11.24. - 2020.11.26.

    Kedves 12.A!

    Kedden befejezzük a Szabó Lőrinccel való ismerkedést, majd Márai Sándor pályájával, leghíresebb verseivel foglalkozunk.

    Tankönyv: 80., 94-95.oldal

    Szöveggyűjtemény: 200-204.,216-219.

    Csütörtökön nyelvtanból A nyelvújítás c. érettségi tételt vesszük, irodalomból folytatjuk az Arany János balladaköltészetével kapcsolatos ismereteink felelevenítését.

    Ezekhez csatolok fel anyagot a Teamsben. Készítsétek elő a 11. évfolyamos szöveggyűjteményt!

    A Teamsen találkozunk, tanuljatok, vigyázzatok magatokra!

      

    11. 17., 11. 19.

    Kedves 12.A!

    A keddi dupla órán Szabó Lőrinc költészetével ismerkedünk. Az irodalomkönyvet és szöveggyűjteményt készítsétek elő!

    Tk.: 78-80.

    Szgy.: 198-206.

    A szokásos havi házi dolgozat most összehasonlító elemzés írása lesz. A terjedelem 400-800 szó legyen, eldöntheted, hogy géppel vagy kézzel írod. Határidő: dec. 1. (kedd)

    A következő két lírai művet kell összehasonlítanod:

    Arany János: Epilógus – Szabó Lőrinc: Mozart hallgatása közben

    Fogalmazásodban hasonlítsd össze a két művet! Elemzésedben térj ki a megszólalók léthelyzetére, az alkotások  verstípusára, hangnemére!

    1. 19. Nyelvtan

    Témazáró felelés az 1-5. nyelvtantételből.

    Tervezett időrend:

    11 óra 50-12. óra: Ivett, Marci, Boti, Samy, Ancsi

    12-12 óra 10: Angéla, Viki, Roderik, Gábor, Anna

    12 óra 10-től 12 óra 20-ig: Tamás, Krisztofer, Edina, Panni, Mesi

    12 óra 20-ig: Csaba, Kata, Balázs, Ricsi

    12 óra 20-12 óra 30-ig: Krisztián, Niki, Réka, Dominik

    12 óra 30-tól 12 óra 40-ig: Andor, Liza, Kevin, Evelin

    Hívni foglak benneteket!

    A feleletek után irodalomóra lesz. 13 óra 20 percig. Téma: Arany János balladáinak elemzése

     

    Kedves 11. A!

     Egy nagyon különös tanév végéhez értünk. Az utolsó órára kedden 9 órakor kerül sor, amikor beszélgetésre invitállak benneteket. Elmondhatjátok észrevételeiteket az órával kapcsolatosan, és a nagyon kíváncsiak megtudhatják év végi jegyüket is.

    Köszönöm mindenkinek az éves munkáját, különösen azokét, akik végig velem tartottak az online oktatás időszakában is. Talán Angéla, Kevin és Viki munkáját emelném ki. Ők tényleg minden alkalommal velem tartottak az irodalom és nyelvtan anyagban való elmélyülésben. 

    Szép nyarat kívánok mindenkinek! Legyetek kreatívak, találjatok sok értelmes, élményszerű időtöltést ebben a megváltozott helyzetben is! Remélem, sikerül feltöltődni a nyári szünetben, és újult erővel vághatunk bele ősszel a közös munkába!

    Ma véget ér a tanév, kezdődik a vakáció | Alföldi Régió Magazin

     

     

    06. 02-05.

    A héten már nem megyünk tovább a tananyaggal. Arra kérek mindenkit, írja meg és töltse fel a Teamsbe az utolsó nyelvtan témazáró dolgozatot érő két rövid esszét 06. 05-ig, illetve akinek még nincs feltöltve, a Babits életéről műveiről készült jegyzeteket.Az ezekre a feladatokra kapott érdemjegyekkel együtt fogom kialakítani az év végi jegyeket.

    Akinek kérdése van, keressen a Teamsen keresztül!

    Akinek van ideje, tanulja meg Tóth Árpád Esti sugárkoszorú című versének 1. versszakát, illetve Juhász Gyula Anna örök, VAGY Milyen volt...alkotásait.(Számon kérés szeptemberben lesz.)

    Rendhagyó módon egy motivációs videót küldök a hétre, kitartásra buzdítva a lelkesedésüket, kedvüket elvesztőknek. :)

    Az év végi jegyek megbeszélése 06. 09-én, kedden lesz.

      

     

    05. 25-29.

    Befejeztük a tanév agyagát irodalomból és nyelvtanból is, Tóth Árpáddal, Juhász Gyulával és Karinthy Frigyessel majd ősszel fogunk foglalkozni.

    A héten az idei érettségi rövid esszéit fogjuk megoldani. A feladatok megbeszélése, szóbeli megoldása (egy kis év végi ismétléssel fűszerezve) az online órákon történik kedden és csütörtökön, amelyekre várok mindenkit szeretettel! (Kicsit elkeseredtem a héten az érdektelenségeteket tapasztalva…)

    A tanév utolsó nyelvtan jegyét ezekre a fogalmazásokra fogom adni. A két fogalmazás értéke egy nyelvtan témazáró.

    Érvelés

     „A sport nemcsak testnevelés, hanem a léleknek is a legerőteljesebb és legnemesebb nevelő eszköze. A sport fogalma azonban nem tévesztendő össze puszta testi ügyességgel, a rekordhajhászással, a nyereségvadászással. […] Az utóbbiaknak nemcsak hogy a sporthoz semmi közük, de a sportnak egyenesen ellenségei. A sport elsősorban szellemi fogalom. Egy sportcsapat a társadalomnak kicsinyített képe, a mérkőzés az életre való nemes küzdelem szimbóluma.” (Szent-Györgyi Albert „Az iskolai ifjúság testnevelése” című előadásának nyomán, 1930, részlet)

    A sportolás két legfontosabb területe a versenysport és a szabadidősport. A versenysport célja lehet az élsport is, ami sok sportoló számára foglalkozás, esetleg karrierlehetőség. (Az élsporthoz tartoznak sportszakemberek, szakmai stábok, szponzorok és szurkolók is – így az élsportnak van gazdasági, szórakoztató szerepe is.) A szabadidősport az egészséges életmódra, a betegség megelőzésére, örömszerző tevékenység végzésére irányul. A gyerekek versenysportolóvá válásával kapcsolatban sokféle vélemény, álláspont fogalmazódhat meg. 

    Ön miben látja a fiatalok versenyszerű, rendszeres, szervezett sportolásának előnyeit vagy hátrányait? Fejtse ki erről álláspontját 3-5 érvvel 120-200 szó terjedelemben! Érvei kapcsolódjanak a felvezető szöveg gondolataihoz is!

    Gyakorlati szövegalkotás

    Közel másfél millió magyar embert korlátoznak egészségügyi problémák mindennapi tevékenységeik elvégzésében. 2018-ban a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a kifejezetten fogyatékkal élők száma Magyarországon 408 ezer volt. A fogyatékkal élők között vannak mozgásukban korlátozottak, gyengénlátók, nagyothallók, mentálisan sérültek. Ezek az emberek is szeretnének minél teljesebb értékű életet élni, és örülnek, ha nyitott, elfogadó és felelősen gondolkodó fiatalok ebben segítenek nekik. Szervezzenek diákok összefogásával programot fogyatékkal élőknek! A program legyen alacsony költségvetésű kellemes időtöltés, például kirándulás, tánc, mozgásos vagy zenés rendezvény, iskolai vagy iskolán kívüli kulturális műsor vagy más, örömteli esemény.

    Írja meg hivatalos levélben a programtervet iskolája igazgatójának, és kérjen engedélyt a megvalósításra! Írása 120-200 szó terjedelmű legyen! A levélben a következő címzési adatokat használja: Igazgató: Kovács Péter Az iskola címe: 1234 Kővár, Rezeda utca 2. Aláírásként használhatja a saját nevét, de fiktív nevet is megadhat.

    Kitartás!!!! :)

     

    05. 18-22.

    A héten online óra kedden 9 órakor és csütörtökön 10 óra 55-től!  Megbeszéljük a Jónás könyvét és a nyelvtan anyagot.

    Irodalom

    Feladatok

    Megnézni a Zanza tv-n a Babits Mihály életművével kapcsolatos videókat.

    • Elkészíteni az irodalomtörténeti összefoglalást, az idővonalat (Akinek még nincs kész)
    • Elolvasni a Jónás könyvét (Szgy. 206-217. oldal)
    • Memoriter:Babits Mihály: A lírikus epilógja című verse (Szgy.: 189. oldal)

    Nyelvtan

    A szónoki beszéd és a testnyelv

    • Elolvasni a tk. 107-110. oldalát.

     Jó munkát kívánok a hétre!

    05. 11-15.

    A héten nem megyünk tovább (jelentősen) a tananyaggal.

    Irodalom

    Feladatok:

    • Megnézni a Zanza tv-n a Babits Mihály életművével kapcsolatos videókat.
    • Elkészíteni az irodalomtörténeti összefoglalást, az idővonalat (Lásd múlt hét feladatai, vagy a Teamsben)
    • Elolvasni a Jónás könyvét (Szgy. 206-217. oldal)
    • Memoriter:  Babits Mihály: A lírikus epilógja című verse (Szgy.: 189. oldal)

    Nyelvtan

    Az eddigi kiadott feladatok elkészítése (Teams)

    Jó munkát kívánok a hétre, akinek kérdése van, keressen a Teamsen keresztül!

     Zanza videók:

    https://zanza.tv/irodalom/klasszikus-modernseg-realizmus-naturalizmus-szimbolizmus-impresszionizmus-szecesszio/babits

    https://zanza.tv/irodalom/klasszikus-modernseg-realizmus-naturalizmus-szimbolizmus-impresszionizmus-szecesszio/babi-0

    https://zanza.tv/irodalom/klasszikus-modernseg-realizmus-naturalizmus-szimbolizmus-impresszionizmus-szecesszio/babi-1

    05.04.05- 08.

    A héten az online órák elmaradnak az érettségik miatt.

    Akinek még van elmaradása az előző heti feladatokkal, kérem,  pótolja!

    Irodalom

    A tanévben tanultak áttekintése, az egész éves anyag rendszerezése

    Témazáró házi dolgozat írása

    Feladat

    Idővonal készítése a tanévben tanult szerzőkről, műveikről, stílusirányzatokról (Arany Jánostól Babits Mihályig)

    Készíts egy számegyenest, ahol bejelölöd a stílusirányzatokat (a romantikától a klasszikus modernségig)! 2-3 oldalt is felhasználhatsz, hogy áttekinthető legyen!

    Jelöld be a világirodalmi és magyar szerzőket, legfontosabb műveikkel (szövegbuborékban, kinyilazva)!

    Használj színeket, hogy elkülönüljenek a szerzők, stílusirányzatok egymástól!

    Részletesebb bemutatást kérek a középszintű szóbeli érettségin tételként megjelenő szerzőkről:

    Arany János

    Madách Imre

    Mikszáth Kálmán

    Baudelaire, Verlaine, Rimbaud,

    Ady Endre

    A részletes bemutatás tartalmazzon  legalább 10 db kulcskifejezést a szerző pályájával, műveivel kapcsolatosan! (lehet külön is, ha nem fér az idővonalra)

    (Kosztolányiról Babitsról nem kérek, hiszen most foglalkoztunk, foglalkozunk velünk.)

    Bátran használd a tankönyvet, lapozz vissza, pont ez a cél, hogy felelevenítsük tudásunkat!

    Beküldési határidő: 05. 13. szerda (Ez az utolsó TZ, kitartás!)

     

     

    04. 27-30.

    Kedves 11.A osztály!

    A hét tananyagai:

    Magyar nyelv

    A vita 

    Tk.: 95-98.

    Feladatok:

    • Jegyzet készítése a tankönyv anyagából
    • Oldd meg a mf. 40/3. feladatát!

    Irodalom

    Babits Mihály érett költészete: Mint különös hírmondó, Ősz és tavasz között, Balázsolás

    Tk. 138-141.

    Szöveggyűjtemény: 200-205.

    • Készíts jegyzetet a tankönyv anyagából!

    04. 28-án, kedden 9 órakor, csütörtökön 10 óra 55-kor online órára várlak benneteket a teamsen!

    Várom a jegyzeteket a teamsen, jegyet is adok rá kéthetenként, igényesen dolgozzatok!

    04. 20-24.

    Kedves 11.A osztály!

    A hét tananyagai:

    Magyar nyelv

    A cáfolat típusai 

    Tk.: 91-94.

    Feladatok:

    Irodalom

    Babits Mihály korai költészete: In Horatium, A lírikus epilógja, Fekete ország, Messze... Messze..., Esti  kérdés

    Változó költői szerepek: Húsvét előtt, Fortissimo

    Tk. 132-137.

    Szöveggyűjtemény: 188-198.

    04. 22-én, kedden 9 órakor, csütörtökön 10 óra 55-kor online órára várlak benneteket a teamsen!

    Várom a beszédelemzéseket, Kosztolányi esszéket értékelésre, az utóbbi témazáró jegy, igényesen dolgozzatok!

     

    Képtalálat a következőre: „húsvéti rajzok”

    04. 15-17.

    Kedves 11.A osztály!

    A szünet utáni tananyagok:

    Magyar nyelv

    Az érvelés beszédhelyzete, felépítése, eszközei 

    Tk.: 87-90.

    Irodalom

    Babits Mihály élete, pályája

    Tk. 130-131.

    04. 16-án, csütörtökön 10 óra 55-kor online órára várlak benneteket a teamsen!

    Várom a beszédelemzéseket értékelésre!

    A szünetre kellemes kikapcsolódást kívánok, ebben a nehéz helyzetben is! :)

      

    04. 06-04.08.

    Kedves 11. A osztály!

    Kedden (04. 07.) 9 órakor online órára várlak benneteket a teamsen!

    Téma: A Kosztolányihoz kapcsolódó beadandók felépítése, tartalma 

    A hét tananyagai, feladatai

    Irodalom

    Esszé írása:

    1. Kosztolányi, a lélektani érdeklődésű alkotó

    2. Kosztolányi, a homo aestheticus, a szépség rajongója

    A két feladat közül egyet kell választani, megírni 2 A4 oldal terjedelemben.

    Beküldési határidő: 04. 21. Értékelni fogom!

    A tavaszi szünetre kellemes pihenést kívánok, vigyázzatok magatokra!

     

     03. 30-04.03.

    Kedves 11. A osztály!

    Kedden (03. 31.) 9 órakor online órára várlak benneteket a teamsen!

    Téma: A múlt héten átvett Kosztolányi érettségi témakör mélyítése,  "átbeszéljük", rossz jegyet senkinek nem adok!  

    A hét tananyagai, feladatai

    Irodalom

    Film: Kosztolányi Dezső: Édes Anna 

      Nyelvtan

      A szónoki beszéd

      • Tk. 79-82. kijegyzetelni
      • Tk. 81/4. Ezt a feladatot értékelem, különös tekintettel a hatásos eszközök keresésére. 

      A feladatok bemutatását a gyori.eva@nlg.httpf.hu címen, vagy a teamsben várom.

      Jó munkát kívánok, vigyázzatok magatokra!

      Gy. Éva tanárnő

       

      03. 23-27.

      Online órára várok mindenkit a az Outlook teamsre kedden (03. 24.) 10 órára!

       

      A hét témái

      Irodalom

      Kosztolányi Dezső élete, pályája, a Szegény kisgyermek panaszai című ciklus versei

      Boldog, szomorú dal

      • Elolvasni a tl. 114-117. oldalát
      • Jegyzetkészítés a füzetbe
      • Elolvasni a szgy.-ben a 152-158. oldalt
      • tk. 117. o. Irány a szöveg! 1-7. feladatokra válaszolni a füzetben

      NyelvtanA szónoki beszéd

      • Elolvasni, jegyzetelni a tk. 79-81. oldalát
      • Mf. 30. 1., 2., 3. feladatainak megoldása

      Jó munkát és jó egészséget kívánok mindenkinek!

       

       

       

      Kedves 11.A!

      Küldöm a hétre a feladatokat:

      Irodalom

      Móricz Zsigmond: Barbárok

      Móricz Zsigmond: Úri muri

      Házi dolgozat: amit megbeszéltünk: Mikszáth Kálmán és Móricz Zsigmond prózájának összehasonlítása

      Terjedelem: 2 A4-es oldal

      Nyelvtan

      Kommunikációs zavarok

      • Elolvasni, jegyzetet készíteni tk.:75-77.
      • Feladat: tk.:77./7., 78./Gyakorlás

      Mindenkinek jó munkát kívánok! Ne maradjatok le, ezek érettségi anyagok, fontos, hogy mindenki elsajátítsa! A fogalmazást be kell adni, most házi dolgozatként osztályzom.

      Hasznos és nyugodt napokat kívánok, és jó egészséget! :)

      Gy. Éva tanárnő

      A  beadás, javítás részleteire még nincs általános elv. Egyelőre lapra készítsétek, határidő: márc. 20.

      Majd kitaláljuk, hogyan jut el hozzám: az iskola portáján hagyjátok, vagy lefotózva elkülditek?

      A bejegyzés trackback címe:

      https://nlg11a.blog.hu/api/trackback/id/tr7315528170
      süti beállítások módosítása