03.16-19.
Szerda: Felelés: Reformkor, Forradalom és szabadságharc
Péntek: Kiegyezés előzményei, megkötése
03.08-12.
Hétfő: feladatok: Reformkor
Szerda: Forradalom és Szabadságharc
Péntek: Szabadságharc -feladatok
03.01-5.
Kedd: Érettségi feladatok
Szerda: ipari forradalmak (vázlatok a teamsen az ipari_forradalmak mappában)
Péntek: Reformkor: Széchenyi_wesselenyi és a reformok_kibontakozása c. vázlatok (Reformkor mappában) feldolgozása
Hétfőn vonatkozó feladatok megoldása
03.1-5.
Hétfő: Felvilágosodás és a 19. század főbb eszmeáramlatai.
Szerda: Ipari forradalom
Péntek: Reformkor
02.22-02.26.
Hétfő: Szóbeli számonkérés, Demográfiai változások a 18. századi Magyarországon
Szerda: Mária Terézia és II. József
Péntek: 19. századi eszmék
02.15-19.
Hétfő: Barokk / Reneszánsz
Szerda: Mohácsi vész és a várháborúk
Péntek: Erdély sajátos etnikai, vallási helyzete
02.08-02.12.
Hétfő: Reformáció
Szerda: Szóbeli érettségi tételek gyakorlása
Péntek: Ellenreformáció, barokk
02.01-05.
Hérfő: Szóbeli érettségi tétel: Magyarország gazdasága a 14. században
Szerda: Mátyás király
Péntek: Reformáció
01.25-29.
Hétfő: Károly Róbert uralkodása
Szerda: Dolgozat: Középkori egyetemes történelem, Árpád-ház
Péntek: Mátyás Király
01.18-22.
Hétfő: Dolgozatok megbeszélése, Ismétlés: Árpád-kor
Szerda: Ismétlés: Árpád-kor
Péntek: I. Károly
01.11-15
Hétfő: Jogállamiság Magyarországon
Szerda: dolgozat (Ókor: Róma, Athén, Kereszténység, Iszlám, zsidó vallás)
Péntek: dolgozat (Kádár-korszak és rendszerváltás, Magyarországi jogállamiság)
12.14-18.
Hétfő: Rendszerváltás
Szerda: Szociális viszonyok, társadalom a Kádár-rendszerben
Péntek: Ismétlés - Róma
12.07-11.
Hétfő: Kádár-rendszer válsága
Szerda: ismétlő feladatok
Péntek: Hellász kulturális emlékei, vallás
11.30-12.4.
Hétfő: Gulyáskommunizmus
Szerda: Kádár-rendszer válsága
Péntek: Ismétlés: Ókori civilizációk
11.25.
Kedves Osztály!
Ezen a napon érettségiztetek, tehát nem biztos, hogy jelen tudok lenni az órán. Ezért nézzétek meg a következő rendhagyó történelem órát, amely szintén a Kádár-korszakról szól.
https://www.youtube.com/watch?v=z1ArCncF2Ss
Huzián Péter
11.16-20.
Kedves Osztály!
Hétfő: A tanú című film megtekintése, hozzá feladatlap megoldása
Szerda: 1956-os forradalom
Péntek: 1956-os forradalom / Érettségi témák
06.08-12.
Kedves Osztály!
Nagyjából mindenkit lezártam, akit nem, azzal felveszem a kapcsolatot. A Többiek számára a jövő heti feladat a következő link alatti film megnézése:
Üdv: hp
06.02-05.
Kedves Osztály!
Akinek tudtam, lezártam a jegyét. a többieknek a jövő héten még számot kell adnia tudásából. Részleteket a Teamsben közzétettem.
Üdv: hp
05.25-29.
Kedves Osztály!
Köszönöm a kitartó kb. 10 fős kontingensnek, hogy figyelemmel kísérik a történelem órákat! A többiek számára csupán tájékoztatásul közlöm, hogy hétfőn kb. 10 percben folytatjuk az esszéírással kapcsolatos tanácsokkal, majd az óra időpontjában esszét írhatnak, azok, akiket még érdekel az év végi osztályzatuk és az, hogy minél jobb érettségi dolgozatot írjanak majd jövőre. Az esszé feladatot feltöltöm a Teamsbe!
Szerdán élőben, pénteken önálló feladatok segítségével folytatjuk az ismétlést az idei témákkal. Amit most átismétlünk a tanév végéig fennmaradó időben, arra jövőre az érettségi előtt már nem térünk ki még egyszer.
Üdv: hp
Kedves Osztály!
Kijavítottam a legutolsó dolgozatokat. Jeleseket beírtam, ponthatárok a következők: 34-40: jeles, 28-33: jó, 22-27: közepes, 16-21: elégséges.
üdv: hp
05.18-22.
Kedves Osztály!
Magyarország II. világháborús részvételével kapcsolatos értékelő tesztet írtok SZERDÁN. A hétfői órát ezért tanulásra fordítsd! Pénteken elkezdjük az ismétlést.
Üdv: hp
05.11-15.
Kedves Osztály!
Frissítés! Kijavítottam a teszteket a II. világháború anyagából. Ponthatárok: 26-31: jeles, 22-25: jó, 17-21: közepes, 13-6: elégséges. A jeleseket beírom a villanynaplóba, a többiek kérhetik eredményeik alapján az osztályzatokat.
Ezen a héten megyünk tovább Magyarország II. világháborús helyzetével.
Üdv: hp
05.05-08.
Kedves Osztály!
Hétfőn és csütörtökön érettségi szünet, jó pihenést!
A szerdán értékelem tudásotokat a II. világháború egyetemes történeti részéből, pénteken pedig megyünk tovább a II. világháború magyar vonatkozásaival.
Kijavítottam a dolgozatokat. Ahogy eddig is, a jeleseket beírtam a villanynaplóba, aki nem érte el a jeles eredményt, azok kérhetik az alábbi pontok alapján érdemjegyeiket. Mindezt a Teams-ben, ill. ímélben tehetik meg.
Ponthatárok: 51-61: jeles, 42-50: jó, 33-41: közepes, 25.32: elégséges, 0-24: elégtelen.
Üdv: hp
04.27-30.
Kedves Osztály!
Hétfőn befejezzük a II.világháború egyetemes történeti részét, szerdán megyünk tovább a Magyarország II. világháborús történetével. Mindkét alkalommal találkozunk a Teams-ben.
Üdv: hp
04.20-24
Kedves Osztály!
A hétfői órán a Horthy-korszakból időzáras tesztet fogtok kitölteni a Teams felületén az óra időpontjában, ezzel értékelem az anyaggal kapcsolatos munkátokat. A szerdai és pénteki órákon pedig a II. világháború lesz a téma.
Üdv: hp
04.16.
Ma van a holokauszt magyarországi áldozatainak emléknapja is. Tekintsétek meg a következő rövid történetet: https://www.centropa.org/hu/centropa-cinema/judit-kinszki-love-paper-airplane
04. 17.
Kedves Osztály!
A pénteki óránkon a Teams-ben lehet kérdezni tőlem a Horthy-korszak gazdaságával kapcsolatban. A jövő héten hétfőn pedig ellenőrző tesztet kell kitöltenetek ugyanott.
Üdv: hp
Kedves Osztály!
A 04. 15. óránkon a Horthy-korszak magyar társadalma a téma. Várlak Benneteket a Teams-be!
Frissítés: Ápr.17-én megbeszéljük a problémás kérdéseket a témakörrel kapcsolatban a Teams-ben, majd ápr. 20-án időkorlátos feladatsor várható az óra időpontjában, amit szintén a Teams-ben kaptok.
Üdv. HP
04.06-08.
Kedves Osztály!
A pénteki értekezleten csak 15-en voltatok jelen a 25-ből!
Ápr.06-án hétfőn, egy feladatlapot oldotok meg az óra időpontjában Gömbös miniszterelnökségével kapcsolatban, de immáron a TEAMS rendszeren belül, mivel az Iskolavezetés kérésének megfelelően csak ott adhatok ki feladatot.
Apr. 8-án, szerdán találkozunk a TEAMS-ben élő szóban és megyünk tovább az anyaggal.
Utána tavaszi szünet tehát az online távoktatás is szünetel.
Üdv?: hp
03.30.
Kedves Osztály! A hétfői óra időpontjában oldjátok meg az új a feladatlapot! (Horthy-korszak jellege, Bethlen-konszolidáció) Szerdán 10:00 óráig oldhatjátok meg a feladatlapot, vázlat az új anyaghoz feltöltve a Teamsben. Jövő pénteken a szokott rendben találkozunk a Teamsben. Utána már közel a tavaszi szünet... Üdv: hp
Márc. 23. Kedves Osztály!
A classroomban kiosztottam egy űrlapot a II. világháború előzményei témakörében. Kérlek Benneteket, hogy készítsétek el a hétfői órán, határidőnek a szerdai óra (03.25) végét adtam meg, azért, hogy mindenki el tudja készíteni, mert a 45 perc lehet, hogy nem lesz elég, illetve lehet, hogy vannak olyanok, akik a classroomban nem aktívak, ők kérjenek hozzáférést, vagy küldjenek gmailes email címet. Azok, akik gyorsabbak, készíthetnek szorgalmi feladatot, szintén a classroomban küldöm, és ott is kérem vissza, viszont erre a határidő a pénteki óra vége. Pénteken (03.27) a szokott rendben találkozunk online a teams konferencián.
Üdv: hp
Márc. 20. Sziasztok! Készítettem a Microsoft Teams alkalmazásban egy töris csoportot. Ugyanitt meghirdettem egy értekezletet holnap (péntek) 9 órára. Arra kérlek Benneteket, hogy legyetek jelen, nem leszek hosszú. Mindenkit a sulis email címével tettem bele a csoportba. Aki nem tud belépni a sulis levelezőjébe, jelezze és kap új jelszót.
Kedves Osztály! (Március 16. óra)
A holnapi órára (03.18) készítsétek el a következő rövid esszé feladatot (100-130 szó). (A google osztályterembe is küldhetitek, vagy leírjátok kézzel és befotózzátok, de jól láthatóan.)
Ügyeljetek a következő szempontokra:
Tér/ idő: nácik hatalomra jutásának ideje, térbeli vonatkozások
Szaknyelv: fajelmélet, propaganda, nemzetiszocializmus, antiszemitizmus
Források: a kép szimbólumrendszere: Dávid csillag, kép felirata,
Eseményeket alakító tényezők: pl.: fajelmélet tudományossága a náci ideológiában és a valóságban, fajok szerepe, szociáldarwinizmus.
Holnap az óra kezdetéig felteszem a tudnivalókat az új leckével kapcsolatosan. A tankönyvi leckét kell olvasni és annak, valamint a vázlatnak segítségével feladatokat megoldani.
Üdv: hp
A mai órán a háború utáni gyarmati területek történetére térünk ki. Olvassátok el a tankönyv vonatkozó, 39. leckéjét, és válaszoljatok a következő word dokumentumban feltett kérdésekre!
A lecke feldolgozásához küldök egy diasort is!
Jó munkát!
Március 18. Beadandó esszék értékelése
Kedves Osztály!
Bejegyzésem első részében azokhoz szólnék, akik időben, tehát a szerdai óra végéig elküldték nekem az esszét és azt megpróbálták saját kútfőből megoldani. Köszönöm nekik, hogy felelősségteljes fiatal felnőttként viselkednek egy ilyen helyzetben és megértik, hogy ennek az egésznek csak akkor van értelme, ha megpróbáljuk betartani az alapvető játékszabályokat és megszervezni a saját tanulási stratégiánkat. Nekik beírtam a naplóba egy jelest, függetlenül attól, hogy milyenre sikerült az esszé. (Azoknak is akikét még nem javítottam, természetesen a javítást pótolni fogom).
Mindezt azért csináltam, mert sokan voltak olyanok, akik ennek a fent leírt útnak csak az elején vannak, vagy még rá sem léptek arra és különböző ("kicsit megkésve bár, de most aztán küldöm", "ja, nem tudtam hova lehet küldeni", "órákat dolgoztam a két mondat netről való leszedésével" stb.) kifogásokkal, vagy azok nélkül, nem, vagy csak később küldözgették az esszéket. Ők péntekig pótolhatják, az elégtelent nem írom be, de kérem őket, hogy dolgozzanak!
Szóval, maradj otthon, de ne légy tróger!
Üdv: hp